076 5726501

0165-745230



KLACHTENPROCEDURE


Klacht

Bij een klacht gaat het om een handeling, gedraging of gebeurtenis waar belanghebbende ontevreden over is. Hieronder verstaat Stichting Vakopleidingen Metaal West-Brabant (SVM) een op- of aanmerking ten aanzien van geleverde diensten of producten of ten aanzien van de medewerker die de dienst of het product levert. In deze regeling wordt de klachtenprocedure beschreven.


Artikel 1 - Indiening van een klacht

1.1 Kandidaten en andere belanghebbenden kunnen klachten over de gang van zaken of omstandigheden voorafgaand, tijdens of na afloop van de opleiding schriftelijk of per mail bij

Stichting Vakopleidingen Metaal West-Brabant indienen.


1.2 Klachten worden in behandeling genomen als zij binnen twee weken na het betreffende incident

worden ingediend. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.


1.3 Een klacht zal altijd vertrouwelijk worden behandeld.


1.4 Het indienen van een klacht kan uitsluitend via een volledig ingevuld en voldoende gemotiveerd

klachtenformulier. Dit rechtstreeks via klachten formulier via de website www.vakopleidingmetaal.nl of per e-mail naar info@vakopleidingmetaal.nl. Een klacht kan ook per aangetekende brief worden ingediend: Stichting Vakopleidingen Metaal West-Brabant, Bosschendijk 219, 4731 DD Oudenbosch


1.5 Na ontvangst van de klacht ontvangt u binnen vijf werkdagen een bevestiging van ontvangst.


1.6 Een afschrift van de klacht wordt zo nodig aan andere belanghebbenden gezonden met het

verzoek binnen zeven werkdagen een schriftelijke reactie te geven. Deze termijn kan op verzoek door

Stichting Vakopleidingen Metaal West-Brabant worden verlengd.


1.7 Klachten worden inhoudelijk binnen 30 werkdagen schriftelijk of per e-mail beantwoord. Mocht een langere tijd nodig zijn krijgt u binnen de genoemde 30 werkdagen een nieuw termijn te horen.


1.8 Stichting Vakopleidingen Metaal West-Brabant voorziet de klacht van een referentie en archiveert deze.


Artikel 2 - Indiening van een beroep

2.1 Indien klager het niet eens is met de afhandeling van de klacht heeft klager de mogelijkheid om

hiertegen in beroep te gaan.


2.2 Beroepschriften worden in behandeling genomen als zij binnen tien dagen na dagtekening van de

uitspraak worden ingediend.


2.3 Beroepsschriften kunnen schriftelijk, per aangetekende brief, worden ingediend bij Stichting Vakopleidingen metaal West-Brabant, Bosschendijk 219, 4731 DD, Oudenbosch.


2.4 In het beroepsschrift moet minimaal worden omschreven waarom u het niet eens bent met de

uitspraak of de geboden oplossing.


2.3 Na ontvangst van het beroepschrift ontvangt u binnen vijf werkdagen een bevestiging van

ontvangst. Beroepschriften worden door Stichting Vakopleidingen Metaal West-Brabant binnen 30 dagen schriftelijk beantwoord.


Artikel 3 - Geschillen

3.1 Indien klager het niet eens is met de afhandeling van zijn/haar beroep kan een door beide partijen goedgekeurde onafhankelijke derde partij een oplossing aandragen.


3.2 De onafhankelijke partij doet een bindende uitspraak voor beide partijen en eventuele consequenties worden binnen 2 weken opgepakt.


3.3 Een afgehandelde klacht wordt voor een periode van 1 jaar bewaard in een daarvoor bestemd dossier.

Share by: